فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

تخلیه سرقفلی به دلیل انتقال به غیر | دعوی تجویز انتقال منافع

تخلیه سر قفلی به دلیل انتقال به غیر

مقاله ی حاضر به بررسی تخلیه سرقفلی به دلیل انتقال به غیر و نحوه طرح دعوی تخلیه سرقفلی به دلیل انتقال به غیر را برای شما عزیزان بیان می دارد. مطابق ماده 19 قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 در صورتی که مستاجر محل کسب و پیشه با تجارت به موجب اجاره نامه حق انتقال به غیر داشته باشد می تواند برای همان شغل یا مشابه آن منافع مورد اجاره را با سند رسمی انتقال دهد. انتقال منافع برای مستأجر در صورتی صحیح خواهد بود که این حق به صراحت در متن اجاره‌ نامه برای وی وجود داشته باشد درصورت عدم قید حق انتقال در اجاره‌ نامه چنان است که گویا حق انتقال به غیر سلب شده است.

  ادامه مطلب ...

تخلیه سرقفلی به دلیل تعدی و تفریط چگونه امکانپذیر است ؟

تخلیه سرقفلی به دلیل تعدی و تفریط

مقاله ی حاضر به بررسی تخلیه سرقفلی به دلیل تعدی و تفریط و شرایط طرح دعوی تخلیه سرقفلی به دلیل تعدی و تفریط و دلایل اثباتی برای طرح دعوای تخلیه به دلیل تعدی و تفریط را برای شما عزیزان بیان می دارد. تعدی و تفریط نسبت به عین مستاجره در قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 از جمله مواردی است که موجد حق تخلیه، بدون پرداخت حق کسب و پیشه و تجارت برای موجر می باشد که به موجب بند 8 ماده 14 قانون مزبور به صراحت مورد توجه قانونگذار قرار گرفته و مقرر گردیده است " در صورتی که مستاجر در مورد اجاره تعدی و تفریط کرده باشد. "

  ادامه مطلب ...

تخلیه سرقفلی به جهت نیاز شخصی | تخلیه به جهت نیاز شخصی

تخلیه سرقفلی به جهت نیاز شخصی

مقاله حاضر به بررسی مسئله تخلیه سرقفلی به جهت نیاز شخصی و شرایط لازم برای طرح دعوی تخلیه سرقفلی به جهت نیاز شخصی را برای شما عزیزان بیان می دارد. تخلیه سرقفلی به جهت نیاز شخصی از جمله مواردی است که در قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 پیش بینی شده و موجر مجاز شده است با پرداخت کل حق کسب یا پیشیه یا تجارت مورد اجاره را تخلیه کند و دادگاه در این موارد تکلیف دارد ضمن صدور حکم به تخلیه و حتی بدون درخواست و یا دادخواست مستاجر به پرداخت حق کسب و پیشه و تجارت نیز حکم صادر نماید. برابر بند 2 ماده ۱۵ قانون روابط موجر و مستأجر سال ۱۳۵۶ که مجوز و مستند دعوی تخلیه به این منظور می‌باشد تصریح گردیده «تخلیه به منظور احتیاج شخصی موجر برای کسب یا پیشه یا تجارت» اگرچه ظاهر این بند صریح و روشن است‌، ‌اما در عمل و در مرحله اجرایی و همچنین مستنبط از ظاهر این بند موجر می تواند با حصول شرایط لازم تخلیه ملک را بخواهد که شرح ذیل است  :

  ادامه مطلب ...

تخلیه سرقفلی به جهت تجدید بنا | تخلیه ملک به دلیل تجدید بنا

تخلیه سرقفلی به جهت تجدید بنا

مقاله ی حاضر به بررسی تخلیه سرقفلی به جهت تجدید بنا و شرایط طرح دعوی تخلیه سرقفلی به جهت تجدید بنا را برای شما عزیزان بیان می دارد. دعوی تخلیه سر قفلی به جهت تجدید بنا مطابق ماده ۱۵ قانون روابط مؤجر و مستأجر سال ۱۳۵۶ سهل‌ترین و قابل دفاع ‌ترین راه برای تخلیه ملک با پرداخت حق کسب و پیشه می‌باشد و مالکینی که به هر نحو در صدد دستیابی به ملک خود می‌باشند با توجه به احتمال بالای اخذ نتیجه در این حالت، به این روش متوسل می‌شوند.

  ادامه مطلب ...

سرقفلی | نحوه انتقال سرقفلی | وکیل سرقفلی | فروش سرقفلی

سرقفلی چیست ؟

در نوشته پبش رو قصد داریم مقررات راجع به سرقفلی را به زبانی کاملاً ساده و فقط در جهت آگاهی مستاجرین و مالکین سرقفلی و دارندگان حق کسب و پیشه بیان نمائیم تا با اطلاع از آن عزیزان از حقوق قانونی خود مطلع شوند. سرقفلی، مبلغی است که موجر در ابتدای مدت اجاره از مستأجر دریافت می‌کند و موجر طبق قانون در انتهای مدت، مبلغ مزبور را متناسب با قیمت روز محاسبه و به مستأجر بر ‌می‌گرداند.

 

ادامه مطلب ...