فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

وکالت در طلاق | طلاق با داشتن حق طلاق | نحوه گرفتن حق طلاق

نوشته پیش رو توسط وکیل خانواده درخصوص وکالت در طلاق و حق طلاق برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. گرفتن وکالت در طلاق از مرد به دو روش امکان پذیر است : اول به صورت شرط ضمن عقد نکاح که در سند ازدواج درج می شود و در عقدنامه ثبت و امضاء شده باشد. دوم با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و یا کنسولگری ایران در خارج از کشور و اخذ وکالت در طلاق از زوج. 

 وکالت در طلاق

طلاق یک عمل حقوقی یک ‌طرفه است که فقط با اراده مرد انجام می‌شود. مطابق با ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، حق طلاق به دست مرد است و زن جز در موارد معینی می‌تواند تقاضای طلاق کنند از ای رو چاره‌ای اندیشیده اند که زن به وسیله وکالت در طلاق، طلاق بگیرد و مرد می تواند اجرا کردن حق خود در طلاق را به همسرش بدهد. وکالت زن در طلاق برای زن به این معنی است که زن از شوهر وکالت دارد در انتخاب وکیل که با حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه، به دادگاه مراجعه کرده و زوجه را طلاق دهد.

نحوه اعمال وکالت در طلاق

حق طلاق زن به منزله بی نیازی از مراجعه به دادگاه نیست و در این راستا زوجه ای که وکالت در طلاق دارد باید به وکیل دادگستری مراجعه کند و با حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه برای همسرش وکیل انتخاب نماید و اعطای وکالت کند که در این صورت وکیل دادگستری، وکیل مع الواسطه شوهر می شود و به وکالت از موکلش و بدون نیاز به حضور او می تواند به همراه زوجه دادخواست طلاق توافقی ثبت کند و گواهی عدم امکان سازش اخذ نماید. جهت اطلاعات بیشتر روی کلمه وکالت در طلاق کیلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.