فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

عناصر تشکیل دهنده جرم آدم ربایی | شرایط تحقق جرم آدم ربایی

عناصر تشکیل دهنده جرم آدم ربایی

نوشته پیش رو در خصوص عناصر تشکیل دهنده جرم آدم‌ربایی و شرایط تحقق جرم آدم ربایی در جهت آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. عناصر تشکیل دهنده جرم آدم ربایی عبارتند از عنصر قانونی جرم آدم ربایی، عنصر مادی جرم آدم ربایی و عنصر معنوی ( سوء نیت عام و سوء نیت خاص ) که به تحلیل آن می پردازیم.

  ادامه مطلب ...

جرم آدم ربایی | مجازات جرم آدم ربایی | وکیل آدم ربایی

جرم آدم ربایی

نوشته پیش رو در خصوص جرم آدم ربایی و مجازات جرم آدم ربایی برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. در قانون مجازات اسلامی جرم آدم ربایی جرم انگاری گردیده است. مطابق ماده 621 قانون مجازات اسلامی «هر کس شخصا یا توسط دیگری شخصی را به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگر را برباید یا مخفی کند، به حبس از 5 تا 15 سال محکوم خواهد شد. در صورتی که سن مجنی‌ علیه کمتر از 15 سال تمام باشد یا ربودن توسط وسایل نقلیه انجام پذیرد یا به مجنی‌علیه آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود، مرتکب به حداکثر مجازات تعیین ‌شده محکوم خواهد شد و در صورت ارتکاب جرایم دیگر به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌شود.

  ادامه مطلب ...

طلاق به دلیل نداشتن روابط زناشویی | حکم نداشتن رابطه جنسی

طلاق به دلیل نداشتن روابط زناشویی

نوشته پیش رو در خصوص طلاق به دلیل نداشتن روابط زناشویی و حکم نداشتن رابطه جنسی برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. یکی از شایع ترین اختلافات زن و شوهرها، نداشتن رابطه جنسی است. رابطه زناشویی مطلوب زوجین از عوامل مهم استحکام روابط زن و شوهر است. در طول سالها درگیر بودن با دعاوی خانوادگی، برخورد و شنیدن مشکلات زوجین، یکی از عمده ترین اختلافات زوجین، نداشتن رابطه جنسی است. پس هرگاه شوهر از نزدیکی جنسی با زن خود امتناع نماید در اینصورت زن می تواند به استناد ماده 1130 قانون مدنی دادخواست طلاق به دلیل نداشتن روابط زناشویی بدهد.

  ادامه مطلب ...

رابطه نامشروع | مجازات رابطه نامشروع | اثبات رابطه نامشروع

رابطه نامشروع

نوشته پیش رو توسط  در خصوص جرم رابطه نامشروع و مجازات رابطه نامشروع و نحوه اثبات رابطه نامشروع برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. جرم رابطه نامشروع مطابق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی « هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل ‌یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه ‌کننده تعزیر می‌شود.».

  ادامه مطلب ...

جرم اختلاس

جرم اختلاس

نوشته پیش رو توسط در خصوص جرم اختلاس و مجازات جرم اختلاس و عناصر تشکیل دهنده جرم اختلاس برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. جرم اختلاس عبارت است از برداشت غیر قانونی و تصاحب همراه با سوء نیت وجوه یا مطالبات یا سایر اموال متعلق به هریک از قوای سه گانه یا نیروهای مسلح یا مأمورین به خدمات عمومی توسط کارمندان و کارکنان آن ها اعم از رسمی یا غیر رسمی که بر حسب وظیفه به آن ها سپرده شده است به نفع خود یا دیگری.

 

ادامه مطلب ...