فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

تعدیل اقساط مهریه | کاهش اقساط مهریه | افزایش اقساط مهریه

یکی از دعاوی رایج در دادگاه های خانواده، موضوع درخواست تعدیل اقساط مهریه و کاهش اقساط مهریه است. در وضعیت اقتصادی کنونی و رو به افزایش بودن هر روزه قیمت سکه باعث شده دادخواست تعدیل اقساط مهریه در مدت اخیر به شدت افزایش یابد و با توجه به این شرایط اغلب با تعدیل اقساط مهریه در دادگاه موافقت می گردد. 
ادامه مطلب ...

اعتراض ثالث اجرایی | اعتراض شخص ثالث به عملیات اجرایی

اعتراض ثالث اجرایی

نوشته پیش رو در خصوص اعتراض ثالث اجرایی و اعتراض شخص ثالث به عملیات اجرائی جهت آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. براساس مواد 146و147قانون اجرای احکام مدنی اعتراض ثالث اجرایی یعنی هرگاه شخص ثالث نسبت به مال توقیف شده اظهار حقی نماید، اگر ادعای مزبور مستند به حکم قطعی یا سند رسمی باشد که تاریخ آن مقدم بر تاریخ توقیف است، توقیف رفع می شود در غیر این صورت عملیات اجرایی تعقیب می گردد و مدعی حق برای جلوگیری از عملیات اجرایی و اثبات ادعای خود می تواند به دادگاه صادر کننده رای شکایت کند. بنابراین اگر شخص دارای حکم قطعی یا سند رسمی که دلالت بر مالکیت وی نسبت به مال توقیف شده می باشد و تاریخ آنها مقدم بر تاریخ توقیف صورت گرفته باشد با ارائه مدارک مزبور می بایست شکایتی تحت عنوان اعتراض ثالث اجرایی را در همان شعبه دادگاهی که نسبت به توقیف اموال وی اقدام نموده است طرح نماید. 
ادامه مطلب ...

توافقنامه طلاق توافقی | صورتجلسه طلاق توافقی

توافقنامه طلاق توافقی

نوشته پیش رو در خصوص توافقنامه طلاق توافقی و نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی در جهت آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. طلاق توافقی، نوعی از طلاق است که زوجین در آن، در مورد جزئیات طلاق به توافق می رسند. موارد توافقنامه طلاق توافقی باید شامل اصل رضایت طرفین در طلاق، میزان مهریه پرداختی و وصول یا بذل مهریه، حضانت فرزندان، ملاقات فرزندان بعد از طلاق، استرداد جهیزیه  می باشد.

بنابراین لازم است طرفین نسبت به موضوعات مورد اختلاف تعیین تکلیف نمایند و در صورتی که در حکم دادگاه قید شود، رسمیت می یابد. هر گاه بر اساس توافق زوجین، گواهی عدم امکان سازش صادر گردد، و به هر دلیلی ( مانند انصراف زوجین از طلاق ) از درجه اعتبار ساقط شود، کلیه توافقاتی که در گواهی عدم امکان سازش و طبق توافقات قبلی رسمیت یافته است، ملغی می گردد

ادامه مطلب ...

ممانعت از حق | رفع ممانعت از حق | اثبات ممانعت از حق

ممانعت از حق

نوشته پیش رو در خصوص دعوی ممانعت از حق و نحوه طرح دعوی رفع ممانعت از حق و اثبات ممانعت از حق برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. یکی از دعاوی شایع در محاکم در مورد تصرف املاک، دعوی ممانعت از حق می‌باشد. بر اساس ماده ۱۵۹ قانون آیین دادرسی مدنی، دعوای ممانعت از حق عبارت است از تقاضای کسی که رفع ممانعت از حق ارتفاق یا انتفاع خود را در ملک دیگری بخواهد. به این نحو، که شخص به نحو عدوان و بدون اینکه ادعای خود را نسبت به ملکی اثبات کند مانع تصرف مالک می‌شود. بنابراین اگر کسی مانع استفاده در ملک شما گردیده، به عبارتی دیگر به شما اجازه نمی دهد که مثلاً از زمین کشاورزی و یا ملک خود استفاده کنید، لکن آن را در تصرف خود نگرفته باشد ممانعت از حق نموده و شما حق دارید نسبت به طرح این دعوی در محاکم اقدام نمایید. دعوای رفع ممانعت از حق هم به صورت دعوای کیفری و هم دعوای حقوقی قابلت طرح را دارد. 

ادامه مطلب ...