فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

تصرف عدوانی | دعوی رفع تصرف عدوانی | وکیل تصرف عدوانی

تصرف عدوانی

مقاله پیش رو در خصوص طرح دعوی تصرف عدوانی حقوقی و تصرف عدوانی کیفری و دعوی رفع تصرف عدوانی برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. تصرف عدوانی عبارت است از اینکه مالی از تصرف مالک آن، بدون مجوز قانونی و بدون رضایت مالک خارج شود. اگر شخصی با زور و بدون رضایت مالک یا مستاجر، زمین یا ملک آن را تصرف کند این عمل وی تصرف عدوانی نامیده می شود. مطابق ماده 158 قانون آئین دادرسی مدنی « دعوی تصرف عدوانی عبارت است از ادعای متصرف سابق مبنی بر اینکه دیگری بدون رضایت او مال غیرمنقول را از تصرف وی خارج کرده و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست نماید ».

  ادامه مطلب ...

انتقال مال غیر | فروش مال غیر | وکیل انتقال مال غیردر تهران

انتقال مال غیر

مقاله پیش رو در خصوص جرم انتقال مال غیر یا فروش مال غیر و مجازات جرم انتقال مال غیر و ارکان تشکیل دهنده جرم انتقال مال غیر برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. جرم انتقال مال غیر یکی از صور خاص جرم کلاهبرداری محسوب می‌شود. و هدف از جرم انگاری آن، حمایت از اموال و دارایی اشخاص بوده که در عالم حقوق، این جرم در دسته‌ بندی جرائم علیه اموال قرار می‌گیرد. هرچند قانونگذار جرم انتقال مال غیر را صریحاً تعریف نکرده است لیکن به جهت تصریح قانون انتقال مال غیر مصوب ۱۳۰۸ و نظریه اکثریت حقوقدانان "کسی که مال غیر را با علم به اینکه مال غیر است به نحوی از انحا عیناً یا منفعتاً بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند، کلاهبردار محسوب می‌شود".

  ادامه مطلب ...

جرم تخریب | مجازات جرم تخریب | ارکان تشکیل دهنده جرم تخریب

جرم تخریب چیست ؟

مقاله پیش رو در خصوص جرم تخریب و مجازات جرم تخریب و ارکان تشکیل دهنده جرم تخریب برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. تخریب به معنای ویران کردن و خراب کردن است. و در اصطلاح حقوقی جرم تخریب عبارت از لطمه زدن عمدی به طور کلی یا جزیی نسبت به مال یا شی‌ء متعلق به دیگری است. به عبارت دیگر، جرم تخریب عبارت از ایراد صدمه عمدی است که منتهی به نقصان یا از بین رفتن مال یا شیء متعلق به غیر شود. علاوه بر عمل فیزیکی لطمه زدن، ورود ضرر به مال دیگری نیز شرط تحقق جرم است، زیرا تا ضرر واقع نشود، جرم تحقق پیدا نخواهد کرد.

  ادامه مطلب ...

مطالبه وجه | مطالبه طلب با سند عادی | نحوه مطالبه طلب

مطالبه وجه

مقاله پیش رو در خصوص دعوی مطالبه وجه به استناد سند عادی و روند مطالبه طلب برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. یکی از شایع ترین دعاوی در دادگاه ها، دعوی مطالبه وجه به استناد سند عادی است. نمونه اسناد عادی که به صورت بسیار رایج و فراوان در بین مردم مورد استفاده قرار می گیرد، فاکتور فروش و رسید عادی است.

  ادامه مطلب ...

ضرب و جرح عمدی | مجازات ضرب و جرح | وکیل دعاوی ضرب و جرح

ضرب و جرح عمدی

مقاله پیش رو در خصوص جرم ضرب وجرح عمدی و ارکان تشکیل دهنده جرم ضرب و جرح عمدی برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. جرم ضرب و جرح عمدی در محدوده آن دسته از جرایمی که علیه تمامیت جسمانی اشخاص قرار می‌گیرد. ضرب و جرح عمدی از جرایم بسیار شایع هستند که تعداد زیادی از پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده‌اند.

  ادامه مطلب ...