فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

توافقنامه طلاق توافقی | صورتجلسه طلاق توافقی

توافقنامه طلاق توافقی

نوشته پیش رو در خصوص توافقنامه طلاق توافقی و نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی در جهت آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. طلاق توافقی، نوعی از طلاق است که زوجین در آن، در مورد جزئیات طلاق به توافق می رسند. موارد توافقنامه طلاق توافقی باید شامل اصل رضایت طرفین در طلاق، میزان مهریه پرداختی و وصول یا بذل مهریه، حضانت فرزندان، ملاقات فرزندان بعد از طلاق، استرداد جهیزیه  می باشد.

بنابراین لازم است طرفین نسبت به موضوعات مورد اختلاف تعیین تکلیف نمایند و در صورتی که در حکم دادگاه قید شود، رسمیت می یابد. هر گاه بر اساس توافق زوجین، گواهی عدم امکان سازش صادر گردد، و به هر دلیلی ( مانند انصراف زوجین از طلاق ) از درجه اعتبار ساقط شود، کلیه توافقاتی که در گواهی عدم امکان سازش و طبق توافقات قبلی رسمیت یافته است، ملغی می گردد

 صورتجلسه طلاق توافقی

به گفته وکیل خانواده صورتجلسه طلاق توافقی اینگونه تنظیم می گردد. قرارداد حاضر فی مابین آقای.... فرزند…. به شماره شناسنامه… و شماره ملی……. به نشانی……… و شماره تماس….. و سرکار خانم… فرزند…. به شماره شناسنامه…… و شماره ملی……… به نشانی……به شرح ذیل تنظیم گردید و ضمن عقد خارج لازم طرفین نسبت به مفاد و بندهای ذیل در راستای مواد 10 و 219 قانون مدنی توافق و رضایت خود را در کمال صحت عقلانی با امضاء در ذیل آن تأیید می نمایند و مفاد این قرارداد برای طرفین لازم اتباع میباشد.

1 - مهریه : در طلاق توافقی زوجین باید نسبت به مهریه تعیین تکلیف نمایند و این توافق فی مابین طرفین است و الزامی در بخشش کل مهریه با عدم بخشش زوجه نمی باشد. بذل مهریه می تواند نسبت به تمام آن باشد و یا بخشی از آن و زوجه الزامی به بذل کل مهریه خود در قبال اجرای صیغه طلاق ندارد.

۲ - جهیزیه : سرکار خانم…….. جهیزیه خود را مسترد نموده/ مسترد می نماید/ ادعایی در خصوص جهیزیه ندارد. جهت اطلاعات بیشتر بر روی توافقنامه طلاق توافقی کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.