فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

فاطمه یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری

انجام کلیه امور حقوقی کیفری و خانواده

الزام به تنظیم سند رسمی ملک | تنظیم سند ملک | وکیل تنظیم سند

الزام به تنظیم سند رسمی ملک  :


به گفته وکیل ملکی یکی از شایع ترین دعاوی در محاکم دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک است که معمولا در خرید و فروش ملک و در صورت عدم ایفای تعهد فروشنده مبنی بر تنظیم سند رسمی برای خریدار به وجود می آید و معمولا دلیل آن بالا رفتن ارزش ملک در فاصله زمانی بین انجام معامله در زمان تنظیم سند و یا عدم پرداخت بدهی بانک می باشد. خریدار برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک باید در تاریخ مشخص شده در مبایعه نامه به دفتر خانه مراجعه نماید در صورتیکه فروشنده از انجا تعهد امتناع نماید یا در تاریخ مقرر در دفتر خانه حاضر نشود خریدار باید با تهیه الباقی ثمن معامله از سر دفتر تقاضا نماید که گواهی عدم حضور صادر کند.در صورتی که در مبایعه نامه برای حضور در دفترخانه تاریخ معین نشده باشد خریدار باید بدواٌ اقدام به ارسال اظهارنامه به فروشنده نماید و محل و تاریخ حضور جدید را برای فروشنده اعلام نماید.

 

 شرایط لازم برای اقدام به طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک  :

1 - وجود قراردادی که به صراحت تعهد انتقال مال غیر منقول مورد معامله را جزء تعهدات فروشنده آورده باشد.

2-  گواهی عدم حضور فروشنده در دفتر اسناد رسمی از دفتر خانه اخذ شده باشد توجه داشته باشید که اخذ گواهی عدم حضور مربوط به مطالبه خسارات و ضرر و زیان می باشد نه تنظیم سند رسمی.

3 - اگر اظهارنامه ای برای حضور در دفتر اسناد رسمی به وسیله خریدار به فروشنده ابلاغ شده باشد. جهت اطلاعات بیشتر بر روی الزام به تنظیم سند رسمی ملک کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.